Weboldalak

Weboldalak: a Navigáció

Mivel ezek a tartalmak már "többen vannak", ezért a második legfontosabb dolog, amire figyelned kell a honlapodon: a navigáció.


...és: kisütött a nap! Kellett hozzá 8 nap, de megvan! :-)
 
Tegnap arról beszélgettünk, hogy a weboldalad legfontosabb tartalma a Kapcsolat. Gondolj csak bele: ha csak egyetlen dolog lehetne fent, akkor is ez lenne az.
De vajon mi a második?
 
Erre már nincs tankönyvi eset, mert ahány cég, termék, szolgáltatás: mind mást kíván meg.
Mivel ezek a tartalmak már "többen vannak", ezért a második legfontosabb dolog, amire figyelned kell a honlapodon: a navigáció.
 
Szándékosan nem "menüt" mondok!
A menü is szükséges és kell, de a menü csak egy struktúrát mutat meg, és biztos, hogy a Google indexelő robotján kívül kevés emberi látogató nézi végig lelkiismeretesen. Mi pedig ugye, emberek számára készítjük a weboldalt. A menü kicsit olyan, mint a könyvárban a címkék. Mutatják merre van a szépirodalom és az "A"-val kezdődő szerzők, de hacsak nem egy konkrét szerzőt keresel, nem sok haszna van. Nem mutatja meg, melyik könyv tetszene és nem kelti fel az érdeklődésed egy olyan szerző iránt, akit még nem is olvastál soha.
 
Ezért a navigációt magának a tartalmadnak kell biztosítani!
Mint egy élő beszélgetésben: ha olyat mondok Neked, ami érdekel, izgalmasan hangzik, akkor miután befejeztem a mondatot, felteszel egy kérdést az elhangzottakkal kapcsolatban, és arra reagálva folyik tovább a beszélgetésünk. A jó tartalom is ilyen: nem csak elolvasod, de de arra ösztönöz - akár több ponton is -, hogy az általad érdekesnek tartott irányba haladj tovább: kattints. 
 
Ha sikerül elérned, hogy a honlapodon a tartalom révén navigáljanak a látogatók a menüd helyett, sokkal nagyobb mértékben lehetsz biztos abban, hogy a jó látogató érkezett hozzád, aki értő figyelemmel "hallgat" téged, és a végén jól meg is pakolja a kosarát. 
 
Ugye vannak belső linkjeid a tartalmaidban?