Vasárnapi filozófia

Szakmai segítség ingyen?

Van, akihez fordulhatsz egy szakmai kérdéssel, és ingyen segít, válaszol. Van, aki kikéri ezt magának - nem is érti, hogy gondolja ezt bárki, hiszen az Ő óradíja nem két fillér.


…és a hetedik napon: elállt az eső, kisütött a nap és gyönyörű meleg sugaraival felmelegítette az arcunkat!
 
Van, akihez fordulhatsz egy szakmai kérdéssel, és ingyen segít, válaszol. Van, aki kikéri ezt magának - nem is érti, hogy gondolja ezt bárki, hiszen az Ő óradíja nem két fillér.
 
Nem megyek most bele a segítségnyújtás filozófiai nagy kérdéseibe, halat adjunk vagy halászni tanítsunk, és hasonlók.
Nézzük csak üzletileg: miért "engedhetem meg" magamnak, hogy ingyen válaszoljak bármilyen kérdésedre, ha velem tartasz egy sétán?
 
Az természetes, senkinek nem kell ingyen dolgoznia. Az a helyes, ha elvégzel egy munkát, megkapod érte, ami jár. Az, hogy jár érte, az érképzéseddel fogod kiszámolni.
 
Sokan a közvetlen és közvetett költségeik alapján számítják ki a szolgáltatásuk értékét, árát. Ők egy ingyenes segítség esetén azt fogják látni, hogy a költségeik nem térülnek meg, ezért elhajtanak. Mások esetleg nincsenek is tisztában a költségeikkel, de a piacon kialakult árat sokan megfizetik, így akár "jótékonykodnak" is. Mások tekinthetik ezt egyfajta befektetésnek is: ha csak minden 10. ártatlannak tűnő segítségből végül vastag üzlet lesz, simán meg is éri.
 
Számomra az a fontos, hogy olyan értéket adjak át az ügyfelemnek, ami számára az. Ezt sem én, sem ő nem tudja előre definiálni: lehet, hogy egy marketing-stratégia, egy kész weboldal vagy ügyviteli rendszer, de akár egy megbeszélésen elhangzó mondat lesz az, amiért Ő minden pénzt megadna nekem. Kell, hogy legyen közöttünk egy bizalom, hogy ezt mindketten elfogadjuk.
 
A bizalom kialakításának egyik kiváló eszköze pedig lehet egy segítségnyújtás.
 
Te szoktál olyan dolgokban segíteni, amiért igazából fizetni kellene?