Ügyfélszerzési folyamat

Ügyfélszerzési, vevőszerzési folyamat, konverziós tölcsér

Az új héten új témával foglalkozunk: az ügyfélszerzési, vevőszerzési folyamattal.


Ma is megmaradt a napsütés, de picit esett a hőmérséklet, és feltámadt a szél is. 
 
Az új héten új témával foglalkozunk: az ügyfélszerzési, vevőszerzési folyamattal.
 
Amikor odalépsz valakihez az utcán, hogy vegye meg a terméked, vélhetően nem sok sikert fogsz aratni. Egy véletlenszerűen szembejövő idegen kis eséllyel akkor és pont olyasmit venni, amit Te kínálsz. És még ha így lenne: nem ismer Téged, nem bízik benned.
 
Az ügyfélszerzési folyamat lényege megismertetni magad a vevőddel, bizalmat kiépíteni és megszilárdítani, és annak birtokában újra és újra értékesíteni.
 
Ezt a folyamatot, a bizalmi szint változását fejezi ki konverziós tölcsér is:
 
1. A legfelső, legszélesebb szintjén találod az idegeneket, akik még nem is hallottak rólad
2. A második szinten lévők már ismernek, és akár vásárolnának is majd egy későbbi alkalommal, de még nem teszik. Ők a lehetséges vásárlóid.
3. A harmadik szinten találod a leadjeidet: Ők már kapcsolatba lépnek veled, igénybe is veszik a szolgáltatásod, vagy kipróbálják a termékeid, de nem fizetnek érte, csak az ingyenes lehetőségekkel élnek: feliratkoznak, eljönnek workshopra, termékpróbát kérnek, letöltik a katalógusod.
4. A negyedik szinten válnak vásárlóvá: egy vagy több terméket egyszer vagy többször vásárolnak tőled.  
5. Az ötödik, legalsó, legszűkebb részén a tölcsérnek találhatók a promóterek. Ők nem egyszerűen a vásárlóid, de az ismeretségi körükben, a felületeiken is népszerűsítenek téged.
 
A marketing szépsége, hogy egyszerre kell a különböző felületeken, csatornákon mind az 5 szint felé kommunikálni, mást és mást. Mást kell adjunk, és mást kérhetünk a különböző szinteket levőktől. A Marketing Terv részét képező marketing stratégia lényegi része az, hogy megtervezzük ezeket a folyamatokat az összes kombinációban.