Ügyfélszerzési folyamat

Teljesen idegenekből lehetséges vevők

Az ügyfélszerzési folyamat a konverziós tölcsér tetején kezdődik: a teljesen idegenekből lehetséges vevőket faragunk.


Pont mint tegnap: napsütés, élénk szél. 
 
Az ügyfélszerzési folyamat a konverziós tölcsér tetején kezdődik: a teljesen idegenekből lehetséges vevőket faragunk. Persze nem mindenkiből, csak aki erre alkalmas - ezért is hasonlít ez a folyamat a tölcsérhez: ahogy egyre mélyebbre jutunk, egyre jobban szűkítünk: vannak akiket elvesztünk, akik viszont velünk maradnak, azok még jobban elköteleződnek.
 
Egy idegennel szemben elsőként az ismertséget kell elérned. Ehhez szinte biztosan több olyan találkozásra van szükség, amely számára szimpatikus, de még semmilyen direkt értékesítést nem tartalmaz. Ezek a tartalmak segíthetik őt egy probléma megoldásában, képezhetik vagy szórakoztatják is. Egyetlen céljuk lehet: amikor a következő alkalommal is találkoznak veled, már felismerjenek.
 
Mivel emberekkel foglalkozunk, emberekben akarjuk ezt az ismertséget és induló bizalmat, pozitív benyomást kialakítani, tudomásul kell vennünk, hogy ez időbe telik. Nem is kevés időbe. 
 
Ha hirdetsz, a márkaismertségre, az elérésre érdemes. Nagyobb csoportra célzol, viszonylag általános témákkal, így a kattintási költséged is lehet magasabb. Tartalommarketingben érdemes például cikksorozatokat készítened, amelyben célként csak a következő rész elfogyasztását kérheted a látogatótól.
 
Csak akik már túljutnak egy bizony mennyiség elfogyasztásán - és megismerték a vállalkozásod, a terméket - alkalmasak arra, hogy többet is kérj tőlük: mondjuk a cikksorozat utolsó részében elhelyezhetsz egy feliratkozás lehetőséget, hogy a következő szintre lépve, "lehetséges vevőkké" váljanak.