Ügyfélszerzési folyamat

Az ügyfélszerzés titkos összetevője: az idő

Mindig meghökkenek, amikor azt látom, hogy valaki egy marketing részterületet csiszol már évek óra, miközben az ügyfélszerzési folyamat egészét meg sem tervezte soha.


Erős szélben gyorsan úsztak a felhők, hol kibukkant a nap, hol elfedték.
 
Mindig meghökkenek, amikor azt látom, hogy valaki egy marketing részterületet csiszol már évek óra, miközben az ügyfélszerzési folyamat egészét meg sem tervezte soha. Olyan, mintha térkép nélkül, egy kétes műszaki állapotú autóval indulna hosszú útra, annyival, hogy szépen lemossa az autót. Amikor pár száz kilométer múlva a kocsi bedöglik, vagy eltéved, lemossa újra, hátha akkor jobb lesz.
 
Hát nem lesz jobb.
 
Két oka van annak, hogy így alakulnak a dolgok:
 
Az egyik, hogy a marketing területekért felelő szakemberek csak a saját kalapácsukkal kalapálnak. A hirdetéskezelő ügynökég kezelgeti a hirdetéseket, a webes elkészíti a tökéletes landing page-et, de sokszor nincs meg az, aki az egész folyamatot megtervezte és átlátja, aki azért felelősséget vállal. Persze mindenki riportol serényen a saját területéről, ha nem jönnek az eredmények, azért csakis valami/valaki más lehet felelős. 
 
A másik ok magyarázza az elsőt is: manapság nincs idő arra, hogy valamit elérj, le tegyél az asztalra. Minden azonnal kell. Neked, tulajdonosnak is, miközben valahol bent tudjuk jól, hogy ez nem így működik. Ahhoz, hogy egy teljesen vadidegenből elégedett és visszatérő vevő legyen, a megfelelő marketing kommunikáció és a anyagi ráfordítás mellett IDŐ-re van szükség. Egész egyszerűen azért, mert embereknek szeretnél eladni valamit, az emberek pedig így működnek. 
 
A legnagyobb hiba, ha nem vagy tisztában a marketinged eredményességéhez szükséges idő tényezőjével, és csak feladatokban vagy költségekben, eszközökben gondolkozol!
 
Annak, hogy szembesíthesd magad az idő tényezővel, kulcs eleme, hogy részletesen megtervezd a a folyamatokat, és az egyes lépesek között reálisan megbecsüld, mennyi időnek kell eltelnie.