Perszóna alkotás
Mit sem érnek a perszónák, ha hiányzik az empátia
Ha a valódi emberekkel szemben sincs meg a kellő odafigyelés, empátia, megértés, akkor hogyan tudnád hatékonyan modellezni egy perszónával a célközönséged félelmeit, vágyait, igényeit?
Szemerkélő esőben, fények nélkül másztam meg ma a Kálváriát, s közben az empátiáról gondolkoztam.
Mit sem ér egy virtuálisan megalkotott személy - a perszóna -, ha valós, hús-vér emberek, a vevők megértése is nehézséget okoz. Márpedig így van: többször találkozom azzal a megközelítéssel, hogy a vevők "nem értenek hozzá". Kitesszük a terméket a webshopra vagy a polcra, és képesek nem megvenni. De miért? Itt megáll a tudomány.
Ha a valódi emberekkel szemben sincs meg a kellő odafigyelés, empátia, megértés, akkor hogyan tudnád hatékonyan modellezni egy perszónával a célközönséged félelmeit, vágyait, igényeit?
Azt gondolom, mindenkinek van tennivalója ezen a területen. Nézz szét a vállalkozásodban, ha kell magadban: mennyire tudtok figyelni egymásra, másokra, a vevőkre. Mennyire értitek azt, amit ők mondanak?
A jó marketing tervezés a gyakorlatban számtalan problémán elcsúszhat, és ez az egyik. De talán ezen lehet a legkevesebb erőforrással fejleszteni is. Tudatosítsd magadban, hogy mennyire fontos a számok között észrevenned és megértened az egyes embereket. Hiszem, hogy csak így lehetsz sikeres, illetve csak így érdemes.