Perszóna alkotás

Külső adatok perszóna alkotáshoz

Tegnap megnéztük, milyen saját adatforrásaid lehetnek, amire alapozhatod a célcsoportod tagjait reprezentáló perszónák megalkotást. Ma tekintsük át, milyen külső forrásaid lehetnek!


Ne feledd: #SétáljDélben! Ha érdekel a marketing is, akkor velem .-)
 
Tegnap megnéztük, milyen saját adatforrásaid lehetnek, amire alapozhatod a célcsoportod tagjait reprezentáló perszónák megalkotást. Ma tekintsük át, milyen külső forrásaid lehetnek!
 
Elsőként ismerd meg a KSH weboldalát, tanuld meg használni. Elképesztő mennyiségű információt szedhetsz ki, nagyon jól ábrázolva, szöveges magyarázatokkal, elemezésekkel is ellátva - ingyen. Például megfigyelheted, hogyan alakult az LCD tévék aránya a háztartásokon belül az elmúlt 10 évben, akár megyei bontásban. Minden ilyen környezeti információ segít a perszóna alkotásban, hiszen szinte magad előtt látod, hogy ez a virtuális személy milyen tévét néz este, milyen autóba száll be reggel, és így tovább. Ha perszónád hiteles, akkor egy adott hirdetésben is valóban olyan élethelyzetet fogsz ábrázolni egy fotóval, amin azonnal magára ismer a célcsoport.
 
Használd a Goole Trends szolgáltatást is. Például a földrengésre vonatkozó keresések megugrottak január elején, de a legjobban a Zalában és Baranyában, a legkevésbé Szabolcsban. Azaz láthatod, milyen új igényei, vágyai, félelmei támadnak az embereknek. Egy másik példa: az "olcsó okosóra" keresés 800% (!) százalékkal nőtt az elmúlt évben, az "apple watch" csak 40%-al. Sejted miért? Csekkold rendszeresen, légy kreatív.
 
Akár érdekel a politika, akár nem: mivel az emberek életére jelentős hatással van, így teljesen naprakésznek kell lenned: napi sajtó. Egy miniszterelnöki bejelentés olyan azonnali módosítást igényelhet a perszónádon, amit a statisztikák csak hetek múlva fognak megmutatni. Kulcsfontosságú, hogy a perszónád "agyával" gondolkozva azonnal értsd egy hír hatását, és a viselkedésére kifejtett hatását.