Marketing Trendek, 2021
Társalgási marketing
Az online marketing sokáig volt jellemzően egyirányú, majd 10-15 évvel ezelőtt a social media felületek megjelenésével kezdődött ez oldódni, jelent meg egyfajta valós interakció.
...és itt van 2021 első napja, egyben az utolsó olyan trend, amelyet erre az évre várok:
#MarketingTrendek2021 - #MarketingSétákTrendek2021:
[11.] Társalgási marketing
Az online marketing sokáig volt jellemzően egyirányú, majd 10-15 évvel ezelőtt a social media felületek megjelenésével kezdődött ez oldódni, jelent meg egyfajta valós interakció. Ezt sem lehetett azonban még valódi beszélgetésnek nevezni, még ha már ezt az illúziót is keltette mind a márkák, mind a vásárlók számára.
2021-ben azonban megérkezhet az igazi beszélgetések kora. Igaz, legtöbbször "csak" egy chatbottal, de mégis lesz szinte minden szempontból valósabb és értékesebb, mint amikor most egy tájákozatlan ügyintézővel levelezünk.
Hatalmas technikai fejlődés áll a háttérben, amely mindezt lehetővé teszi:
- egyrészt a chatbotok és a mesterséges intelligencia
- másrészt az iszonyat mennyiségű adat, amely rendelkezésre áll rólunk
Itt az ideje, hogy a gyűjtött adatokat sokkal értelmesebben használjuk fel, ahelyett, hogy csak mondjuk remarketingben ismételgetjük a már egyszer meglátogatott terméket. E helyett sokkal pontosabban tudjuk
megmondani, mit szeretne a vevőnk, és sokkal finomabban tudunk neki segíteni a döntésben is - mindezt pedig egy fizikai boltban elhangzó társalgáshoz hasonlóan, a vevő és eladó között, valós segítséggel és kreatív támogatással. Lehet, hogy a vevő egy piros sálért ugrott be, de kiderül, hogy az nem az ő színe, és egyébként is inkább sapkát akar venni, csak ezt még ő sem tudta, de az eladóval beszélgetve jött rá.
..szóval: beszélgessünk!