Marketing Terv

Versenytárs elemzés

Fontos rögzíteni, hogy azért elemezzük a versenytársakat, hogy ennek révén megtaláljuk azokat a pontokat a saját működésünkben, amin javítani vagy erősíteni kell. Nagyon fontos, hogy ennek a célnak az érdekében válasszuk ki azokat a konkurenseket, akiket elemzünk.


Megnéztük már a #MarketingTerv célját és a a célcsoport elemzést. A mai sétán a Versenytárs elemzéssel foglalkozunk.
 
Fontos rögzíteni, hogy azért elemezzük a versenytársakat, hogy ennek révén megtaláljuk azokat a pontokat a saját működésünkben, amin javítani vagy erősíteni kell. Nagyon fontos, hogy ennek a célnak az érdekében válasszuk ki azokat a konkurenseket, akiket elemzünk. 
 
Mit jelent ez? Nyilván több száz, vagy ezer cég is foglalkozhat hasonlóval, mint a tied. Nagyjából hasonló méretű, szervezeti felépítésű, működésű, azonos szolgáltatásokat vagy termékeket kínáló cégekből kell 10-12-t kiválasztanod, mert innen származhat releváns információ arra nézve, hogy mit kell másképpen csinálnod. Például, ha Te kicsi vagy, és egy nagy multi is van a piacon, a vele való összevetés nem sok gyakorlati tanulságul szolgálhat számodra.
 
Ha sikerült szűkíteni, meg kell nézned a versenytársak termékeit, árait, a céges statisztikai, forgalmi adatokat a nyilvános cégadatbázisokból, a weboldalukat, a social jelenlétüket, a blogjukat, hírleveleiket, akcióikat és még sok minden mást, ami releváns lehet. 
 
Gyújtsd ezeket egy táblázatba, majd a levont tanulságokat igyekezz megfogalmazni néhány mondatban is.
 
Ha jól választottad ki a cégeket, akkor látni fogod hol kell fejlődnöd, vagy mit kell tenned ahhoz, hogy megőrizd a pozíciódat.
 
Egyébként milyen viszonyban vagy a listára került konkurenseiddel? .-)