Marketing Terv
Piacelemzés, SWOT analizis
Már megvan a célunk, a célcsoport és a versenytárs elemzésünk, akkor még egy területet kell megvizsgáljunk, hogy döntéseket hozhassunk, és kész legyen a #MarketingTerv.
Már megvan a célunk, a célcsoport és a versenytárs elemzésünk, akkor még egy területet kell megvizsgáljunk, hogy döntéseket hozhassunk, és kész legyen a #MarketingTerv.
Meg kell vizsgálnunk a pályát, ahol játszani fogunk, azaz szükséges a Piacelemzés.
A Forma-1 is ilyen: lehet, hogy ismered magad, a rajongóid-hirdetőid, a versenytársaid, de ismerned kell a pályát is. Ráadásul minden pálya más és más. Van, amelyik jobban fekszik neked, van amelyik kevésbé. Tudnod kell melyiken milyenek az esélyeit, azaz el kell végezned a SWOT analízist, amellyel feltárod az:
- erősségeid (Stengths)
- gyengeségeid (Weaknesses)
- lehetőségeid (Opportunities)
- és a veszélyeket, amely rád lesnek (Threats)
Ezeket egy koordináta rendszerben, vagy egy 4 cellás táblázatban érdemes összeírnod, a gazdasági, társadalmi, technológiai, iparági környezeted figyelembevételével.
Ahhoz, hogy jó válaszokat tudj adni, jó kérdéseket kell feltenned. Ennek érdekében célszerű akár független tanácsadót is bevonnod.
Neked van 2021-re SWOT elemzésed?