Marketing Terv
Marketing Terv zárógondolat
A #MarketingTerv hét zárógondolataként azt helyeztem fókuszba, hogyan fogod használni a tervet a gyakorlatban.
Gyönyörű napsütés, kristálytiszta levegő és valószínűtlenül kék ég volt a jutalma a mai sétának!
A #MarketingTerv hét zárógondolataként azt helyeztem fókuszba, hogyan fogod használni a tervet a gyakorlatban.
Elsőként rögzítsük: a Marketing Terv szigorúan bizalmas!
Annak teljes tartalmát, összefüggéseit csak Te, a céged vezetője, a marketingért felelős munkatárs és legfelebb egy a létrehozásába bevont tanácsadó ismerheti meg. Sem a saját munkatársaid, sem az alvállalkozóid, partereid, sem értelemszerűen a konkurencia, a piac nem értelmezheti a tervet egészében.
Különösen igaz ez magára a Marketing Terv céljára. Az egyes fejezetek - például stratégia alapján tett konkrét lépések - úgy is nyilvánosak, így valamennyire megismerhetőek a későbbiekben. De ha a célt valóban titokban tudtad tartani, akkor nem feltétlenül fogja egy versenytárs, vagy akár egy gazdasági újságíró helyesen értelmezni azt, amit lát.
És ez alapfeltétele annak, hogy a terv sikeresen végrehajtható legyen!
A fentiekből következően, az egyes munkafolyamatok során, amikor a munkatársaid vagy egy alvállalkozó épp a tervnek megfelelően tartalmat készít, videót forgat vagy hirdetési kampányt konfigurál, tudnod kell, hogyan kommunikálod ki feladatokat, a teljes terv felfedése nélkül. Vagyis a Marketing Tervnek azt is tartalmaznia kell, hogy hogyan beszélsz magáról a tervről.
Ne feledd: ez egy terv. Kicsit olyan, mint egy haditerv.
De a jó terv sem ér semmit, ha rosszul hajtod végre, ha nem egy jó vezető használja fel.
És egy jó vezető sem lehet sikeres jó terv nélkül.
Ha úgy érzed, tudnék segíteni a Marketing Terved elkészítésében, keress meg bátran! Minden nap csatlakozhatsz egy sétához, séta közben ingyenesen segítek. Ha komolyabb támogatásra van szükséged, azt is megbeszéljük!