Marketing Terv
Célcsoport kutatás
Mivel a célcsoportod számára szeretnél értékesíteni, így feléjük kell kommunikálnod is. Mindkettő sikerét jelentősen befolyásolja, mennyire ismered őket, mind demográfiai szempontból, mind a viselkedésüket illetően.
Ha a #MarketingTerv már tartalmazza a célt, következőnek készítened kell egy célcsoport elemzést.
Mivel a célcsoportod számára szeretnél értékesíteni, így feléjük kell kommunikálnod is. Mindkettő sikerét jelentősen befolyásolja, mennyire ismered őket, mind demográfiai szempontból, mind a viselkedésüket illetően.
Tudnod kell hány évesek, merre élnek, mivel foglalkoznak, mennyit keresnek, mennyi megtakarításuk van, milyen körülmények között élnek, utaznak. Milyen a magánéletük, vannak-e gyerekeik, mit sportolnak, milyen hobbijuk van, milyen filmeket vagy könyveket szeretnek, stb... Ismerned kell, milyen hatások formálják őket, hogyan változott meg az életük például 2020-ban?
Ezeket az ismereteket szerezheted és munkatársaid közvetlen információiból, a kereskedelmi rendszeredből, a korábbi vagy jelenbeli hipotézisek alapján indított teszt-hirdetésekkel, felmérésekkel, kérdőívezéssel, a KSH-t böngészve és még sok más módon.
Az adatokat összegezve létre kell hoznod a potenciális vásárlód perszónáját, perszónáit. Bátran adj nekik nevet: Péter, 31, Budapest. Katalin, 39, Pécs.
A Marketing Terv célcsoport elemzés szekciójában sorold fel a perszónákat, és jellemezd őket a saját szavaiddal a lehető legrészletesebben!
Akkor alkottál sikeres perszónát, ha a terv további készítése, vagy valamilyen konkrét cselekvés végrehajtás során felteszed a kérdést, hogy vajon erre/arra hogyan reagál majd a célcsoportom, akkor magabiztosan tudsz helyesen válaszolni. Ha egy adott kérdés szempontjából nem vagy ebben biztos, vagy a későbbiekben kiderül, hogy a perszóna nem a várakozások szerint "viselkedett", akkor mindenképpen érdemes még őt finomítani (és persze azt is átgondolni, hogy valóban helyesen tervezted meg neki a cselekvést).
Neked hogy hívják a perszónáid? .-)