Marketing Terv
A Marketing Terv célja
Elsőként meg kell határoznod, hogy milyen Célt szolgál a #MarketingTerv.
Hogyan készíts Marketing Tervet? A 2021-es év első hetében ezzel foglalkozunk itt, a Marketing Sétákban!
Elsőként meg kell határoznod, hogy milyen Célt szolgál a #MarketingTerv.
A jó marketing terv célja világos, érthető, egyszerű és tömör.
Lehet egy vagy több mondat, esetleg bővített mondat:
"2021-ben 15%-al növelem a kosár értékét az étrend-kiegészítőkkel foglalkozó webshopomon a meglevő, visszatérő vásárlóimtól érkező rendelések esetén egy új, személyre-szabott upsell termékajánló bevezetésével."
és/vagy
"2021-ben 30%-al növelem az első vásárlók számát az étrend-kiegészítőkkel foglalkozó webshopomon 10.000 főnél kisebb településen élő 35 év feletti nők köréből a személyes ajánló rendszerem bevezetésével."
5 szempontot kell kielégítenie a cél megfogalmazásának:
S– specific (konkrét - ez ✔, mert nem az a célom, hogy "több pénz", hanem pontosabban fogalmaztam)
M– measurable (mérhető - ez ✔, mert forgalom összege vagy a vásárlók száma mérhető)
A– achievable (elérhető - ez ✔, mert reális potenciál van ezekben a növekedési területekben)
R– relevant (releváns - ez ✔, mert nem a piros sapkás vásárlókból akarok többet)
T– timeboxed (időben korlátozott- ez ✔, mert ezeket a célokat 2021 december 31-ig kell elérnem)
Nagyon fontos, hogy a Marketing Terv egy élő dokumentum, ahogyan az Üzleti Terv is, amelynek része. Bármikor módsíthatjuk, sőt, igen valószínű, hogy ezekben az időkben ezt gyakran meg is kell tenni. Ezért nagyon fontos a verziója, dátuma, hogy ez a dokumentum mindig az általunk ismert összes információ szerint legyen a legfrisebb.