Marketing Mappa
Néhány perces fejlesztéssel címlapra
Érdemes fejleszteni, rendszerben gondolkozni mindig.
Zuhogó eső, néha valami más is.
Az Ikea néhány perces fejlesztéssel került ma számos internetes híroldal címlapjára. Így, az egyébként valóban hasznos funkció a weboldalon, remek marketing akciónak is bizonyult. S miről van szó? Három magyarországi áruházuk mindegyikéről valós időben kiírnak a weboldalon 3 számot:
- hányan tartózkodnak bent
- hányan lehet összesen
- még hányan mehetnek bent
Pofonegyszerű megoldás az üzletek új, létszámlimittel történő újranyitására. A beléptető kapuk révén az információk már biztosan sok éve rendelkezésre álltak a belső rendszerekben, most mindössze kellett egy ötlet és egy nem túl bonyolult megvalósítás, hogy ezek az információk online is elérhetőek legyenek.
Ezért is érdemes a nagy cégeket figyelni, hiszen marketing osztály ott sosem áll le, és a belső rendszereik, adatkezelésük, fejlesztési erőforrásaik révén bármilyen megoldás gyorsan összeáll. Persze a megoldások egy kisebb cégben még gyorsabbak is lehetnek, csak ott ugye nincs mögötte adat, vevő és pénz.
Amit leginkább érdemes viszont eltanulnod: a gondolkodásmód. Érdemes fejleszteni, rendszerben gondolkozni mindig. Ma sosem tudhatod, mi fog holnap jól jönni, megtérülni, de minél több területen lépdelsz folyamatosan, annál kisebbet kell lépned, amikor egy hirtelen jött változás miatt szükséges a lépés.