Marketing Mappa
Költészet egy korabeli CKM magazinban, és a modern marketingben
Mennyire vannak jelen versek, költők a marketingedben?
20 fokos tavaszi idővel indult a hét, amely során újra a Marketing Mappába hozok olyan híreket, aktualitásokat, amelyeken érdemes elgondolkozni.
A tegnapi #magyarköltészetnapja alkalmából kérdezem: mennyire vannak jelen versek, költők a marketingedben?
Az előző videóból kiderült, hogy érzések, érzelmek átadására tökéletes egy vers, márpedig amikor a célcsoportunkat szólítjuk meg, gyakran pont ugyanerre van szükségünk a marketingben is. Szerencsére van sok jó példa az alkalmazására, akár elismert költőktől vett idézetek, a költők személyére épített marketing kampány vagy akár saját "reklámvers", jól kitalált szlogen formájában. Korunk írói és költői minden bizonnyal szövegíróként is dolgoznak, és fordítva..
Hogy mennyire képes egy költemény vagy költő olyan mélyen rögzült emléket, asszociációt előhozni, amelyet társítunk hozzá? Mennyire képes így a célcsoportra, a célszemélyre hatást gyakorolni? Álljon erre itt egy vicces példa: 1998-ban az akkor induló férfi életmód magazin, a CKM egyik cikkében azt a tanácsot adták a legénylakás berendezésének legfontosabb kellékeként - már ha az ember nőtársaságban tervezett hazatérni -, hogy az asztalon legyen egy József Attila kötet, lehetőleg az Óda c. szerelmes versnél nyitva...