Marketing Mappa

Ki veszi meg a drágább babakocsit? Anyu vagy a mama?

Magyarországon elöregedő társadalomban élünk, vagyis egyre több az idősebb.


Pár csepp eső ma is volt, de a séta most is jobban esett .-)
 
Láttam ma egy cikket az idősebbek változó társadalmi helyzetéről. Magyarországon elöregedő társadalomban élünk, vagyis egyre több az idősebb. De nem csak mennyiségben van változás, hanem összetételben is: ma már sokkal több az érettségizett vagy diplomás nyugdíjas, mint mondjuk a rendszerváltás idején. Az alacsonyabb iskolai végzettségűek dolgoznak inkább - kényszerből -, míg a magasabb képzettségűek, karriert maguk mögött tudhatóak élvezhetik ezeket az éveket, anyagi helyzetük is lehetővé teszi ezt.
 
Ahogy tolódik a nyugdíjkorhatár felfelé, úgy tolódik a célcsoportod demográfiája is. Azt a terméket, amit korábban csak 20-30-as vásárolt, ma 20-40-es vásárol, és így tovább. Sőt lehetnek extrém esetek is: például a nagymama veszi meg a drágább babakocsit az unoka érkezésekor. Az idősebbek tehát akár közvetlen célcsoportként, akár közvetett módon, a tényleges célcsoportod "finanszírozójaként", láthatatlanul is jelen vannak.
 
Figyelembe veszed ezt a marketingedben, gondolsz rájuk?