Marketing Mappa

Izgalmas nyelvészkedés és a perszónák megközelítése másképpen

Vajon amit látunk, az az, vagy csak annak a visszaverődése, amit róla gondolunk?


Névnapi köszöntőkkel telt meg az Instám ma: nagyon köszönöm mindenkinek, aki gondolt rám! ????
 
Picit nyelvészkedünk ma, és ezzel újraértelmezzük a célcsoportunkat reprezentáló perszónák megközelítését is. Éder Krisztián (@krisztianeder) fotóművész sztorijában láttam a minap, hogy a "person", "personally", "personality" szavak töve a latin "per sonar" kifejezésből származnak: hangzani valami át, hangot közvetíteni, visszatükrözni. Gondoljunk csak a szonárra, amely a tenger alatti hangokat, leginkább a más tengeralattjárók által kibocsátott hangokat, vagy mélységet, távolságot mérve a visszaverődő hangokat érzékeli. Krisztián példájában a portréfotózás kapcsán jött ez elő: amikor valakit lefotózunk, az alany visszatükrözi, egyfajta médiumként vissza adja - nem azt, aki ő, hanem azt, ahogyan Te, mint fotós látod őt!
 
Ha általánosabban, a kommunikáció 3 alapegységére pillantunk - közlő, üzenet, befogadó -, akkor ebben a megközelítésben a befogadó, aki egyben a válasszal közlő is lesz, valójában csak a kapott üzenetet tükrözi vissza.
 
A marketingben létezhet-e önálló perszóna, akiről adatot gyűjthetünk, akit megérthetünk, kiismerhetjük a szokásait, felmérhetjük és kielégíthetjük az igényeit?
Vagy csupán mindez illúzió, és pusztán azt érhetjük tetten, amely a saját üzenetünk, elképzelésünk, hipotézisünk visszaverődése?
 
Bármelyik is igaz, egy okkal több, a lehető legtöbb irányból próbáljunk meg valakit "lefotózni", és mindig legyen kétségein azzal, amit a képen látunk.