Marketing Mappa

A javítás joga

A javításra van igény és nem feltétlenül anyagi okból.


16 fok volt délben újra!
 
A javítás joga: fogyasztóvédelmi és piacegyenlőséggel foglalkozó szervezetek küzdenek azért, hogy termék javítása ne csak a gyártója kizárólagos joga legyen. Ez régebben nem is volt így. Sokféle javítóműhely foglalkozott akár tévék, autók vagy ruhák javításával. Az egyik első autómba, egy Audi 80-asba saját kézzel cseréltem kuplungtárcsát, egy Volkswagenből bontottat.
 
Ma ezt bármilyen műszaki termék esetén szinten lehetetlen megtenni. Sőt, gyártói támogatás (tudás, alkatrész) hiányában gyakorlatilag nincs is javítás. Cél az új termékek megvásárlása.
 
Noha a javításra van igény és nem feltétlenül anyagi okból (olcsóbb, mint egy új). Eszmei értékkel bíró termék esetén a magasabb javítási költséget is megfizetném, és fenntarthatósági szempontokból is alternatíva a javítás, ami nem feltétlenül kisebb biznisz, csak ezt még tanulnunk kell.
 
A Te vállalkozásodban milyen tartalékok vannak a javításban, amelyeket akár "csak" egy marketing kampányban, akár önálló üzletágként fejleszthetsz?