Kreatív koncepció
A Marketing Terv lelke: a kreatív koncepció
A Marketing Terv lelke a kreatív koncepció, ami az egész marketinged esszenciája, s egyben egy olyan titok vagy trükk, amelyet valóban Te találtál ki, amiben első vagy. Ezért (is) kreatív.
Február első napján ismét csodás tavaszi napsütés köszöntött ránk!
Egész januárban a Marketing Terv elkészítésével foglalkoztunk: megismertük az összes olyan kötelező elemet, amelyek a terv vázát, szerkezetét, a testét alkotják.
De mit sem ér a test, ha nincs benne lélek!
A Marketing Terv lelke a kreatív koncepció, ami az egész marketinged esszenciája, s egyben egy olyan titok vagy trükk, amelyet valóban Te találtál ki, amiben első vagy. Ezért (is) kreatív.
A lélek szabad: míg a test működését szabályok határozzák meg, a léleknek szárnyalnia kell, nem ismerhet szabályt!
De hogyan lehetsz ebben jó?
Egy festő vagy költő sem tudja átadni azt, hogy legyél eredeti festő vagy népszerű költő. Ha nem érzed magadban a csííít, ha másért nem, a kreatív koncepció megalkotásáért mindenképpen érdemes keresned egy szakembert!
Első lépésben az Üzenetet kell kitalálni, amelyet a potenciális vevők számára megfogalmazunk:
- legyen tömör
- nem rólad vagy nem a terméked tulajdonságairól szól
- hanem arról, amilyen előnyt, élményt a vevőnek nyújt.
Vagyis: az autónk nem gyors (tulajdonság), hanem az autónkkal szabadnak érezheted magad (érzés, előny).
Persze ezzel még nem vagy kreatív, hiszen az összes többi autógyár is pont ezt fogja mondani azoknak, akik erre vágynak.
De ez az Üzenet alapja - ehhez kell hozzátenned valamit, amitől egyedi és kreatív lesz.
Holnap innen folyatjuk!