Kreatív koncepció
A marketing: termékfejlesztés
A marketing sokkal inkább szól a termékfejlesztésről, mint az értékesítésről.
Meg lett a böjtje a tegnapi tavasznak: borús, ködös, hideg lett ma.
A marketing valódi küldetése nem az, hogy több és több terméket adjunk el, hanem, hogy jobb és még jobb termékeket hozzunk létre, és azokkal elégítsük ki a vevők valós igényeit.
A marketing sokkal inkább szól a termékfejlesztésről, mint az értékesítésről.
Miért mondom ezt? Tegnap arról beszélgettünk, hogy a Marketing Terv részét képező kreatív koncepció az Üzenetre épül. Az Üzenet nem rólad és nem is a terméked tulajdonságairól szól, hanem arról az előnyről, amit a vevőnek nyújt. Ahhoz azonban, hogy ezek az előnyök ne csak a "szavak szintjén", a marketingedben létezzenek, olyan termékekre van szükség, amelyek kielégítik azokat az igényeket, amelyekre a célközönségnek szüksége van.
A marketingnek tehát nem azt a terméket kell eladnia, ami a raktáradban van, hanem olyan termékeket kell létrehoznia és eladni, amire az embereknek szüksége van.
Csak így lehet az Üzeneted egyedi és hiteles, és csak ekkor szabad arra építve kreatív koncepciókat alkotni, amelyek aztán TV reklámban vagy instagram hirdetésekben kapnak jelennek meg.