Instagram sztorik
Vajon milyen gyakran, milyen eloszlásban érdemes sztorizni vállalkozásként?
Vajon milyen gyakran, milyen eloszlásban érdemes sztorizni vállalkozásként?
A napsütés elkezdett visszatérni, de a 6 fok azért nem kellemes így áprilisban.
Vajon milyen gyakran, milyen eloszlásban érdemes sztorizni vállalkozásként?
A tegnap megbeszélt alapattitűd a meghatározó ebben: ha a rólad szólnak a hírek, és a folyamatosan "tudósítasz", akkor annak folyamatosan, valós időben kell a sztoriban is megjelennie. Így hiteles, és ennek a fajta történetmesélésnek éppen a valósideűség az lényege is. Persze, megcsinálható utólag, napló-szerűen is, hogy "mi történt aznap", de ez már sokat veszít a varázsából, és nem csak befogadó oldalról, hanem részedről, készítői oldalról is. Noha az események közben kell némi rutin azonnal sztorizni is, mégis ez az élő, amin átjön a "csí" is. Az utólagos beszámolók amolyan feladatok, amiket kipipálsz.
Ha nem rólad szólnak a sztorik, hanem a közösségedről, akkor a sztorik akkor is "életre kelnek", ha nem csepegtetve adagolnod őket. Azáltal, hogy újabb és újabb felhasználók találják meg az 1.-e sztorit, az 7-est, és így tovább... újabb és újabb interakciókba kerülnek Veled, az Instagram is azt látja, hogy Nálad "valami" nagyon pörög, és még több embernek adja első helyen a sztorit. Tehát: nem a legfrissebb sztorit adja első helyen, hanem ami a legjobban pörög!
Ráadásul: ha viszonylag egy időben indítasz 5-10-15 sztorit, akkor viszonylag egy időben is fognak befejeződni, és így sokkal kompaktabban felelnek meg egy mini-kampánynak, amihez adhatsz erőforrást (figyelmet), és a követők is jobban azonosítják a témát, és hajlamosak abba bevonódni, mint ha időben akár 2-3 napig napig húzódik az ügy (amikor az első napi sztoriban feltett kérdésére érkezett választ még kirakod szavaztatni.. stb).
Persze, ezt is szabad keverni, csak mindig legyen számodra is világos, most melyik játékot játszod!