Google Search Console
Mi az indexelés, és mi van, ha mobilos indexelő robot látogatja a webhelyed?
Nem pusztán azért fontosak a jó mobil reszponzív oldalak, hogy a felhasználó telefonon is megtaláljon mindent, hanem mert magát a keresőbeli megjelenésünket ez befolyásolja döntően.
Kicsit korábban voltam ma a hegyen, az idő a tegnapihoz hasonló maradt.
Mit jelent az indexelés? Hogyan tudod ellenőrizni, hogy indexelve van.e az oldalad adott lapja? Mi van, ha mobil indexelő robot jár hozzád?
A mai sétán ezekre a kérdésekre kapunk választ!
Az indexelés nem más, mint az a folyamat, amikor a Googel feltérképezi az oldalad, és az egyes lapjairól META információkat gyűjt. Ez az alapja annak, hogy adott keresésben megjeleníti-e az oldalad, és milyen pozícióban. Bár azt nem tudhatjuk, hogy mit tárol a a Google az egyes lapjainkról, azt ellenőrizhetjük, hogy mikor történt meg utoljára az indexelés, vagy kérvényezhetünk azonnali újraindexelést is egy adott lapra (URL-re), vagy a teljes weboldalra is (a sitemap.xml ismételt beküldésével).
Az URL ellenőrzése pontban a Search Console egy adott címre megmutatja azt is, ha indexelve van, milyen robot végezte el a munkát. Ma már legtöbbször a mobilos indexelő jár az oldalainkon. Ez az jelenti, hogy kereső-optimalizálási szempontból az asztali nézetet nem is veszi igazán figyelembe a Google. Ez hatalmas jelentőséggel bír, mégsem tudatosult még eléggé. Nem pusztán azért fontosak a jó mobil reszponzív oldalak, hogy a felhasználó telefonon is megtaláljon mindent, hanem mert magát a keresőbeli megjelenésünket ez befolyásolja döntően.
Ráadásul a reszponzív megjelenés nincs azzal pipálva, hogy összeugrik az oldal és van "hamburger menü". Ha túl kicsik a betűk vagy közel vannak a tapintható elemek, az indexelő robot nem fogja mobilképesnek látni az oldalt!
Érdemes tehát, legalább a legfontosabb céloldalak URL-jét rendszeresen ellenőrizni. Ha a tartalom módosult, kérjünk újraindexelést, és figyeljünk arra, hogy minden mutató zöld maradjon!