Google Search Console
A Search Console 4 legfontosabb száma, és az első 10 mítosza
Mivel, mindenki minden számára fontos keresésben első 10-ben szeretne lenni, így érthető, miért ennyire kritikusak ezek a mutatók.
A szél és Nap maradt ma is, csak a kirándulók tűntek el a hegyről a háromnapos hétvége után.
A Google Search Console alapvetően diagnosztikai eszköz, de megmutat 4 olyan statisztikát is, ami nem az Analyticsban kapott helyett, hanem itt.
Ráadásul ezek rendkívül fontosak!
1.) A Google keresőjében történő keresés eredményeként hányszor jelent meg az oldalunk.
2.) Hányszor kattintottak is rá?
3.) A kettő aránya, azaz a CTR.
4.) És végül: a megjelenésekkel átlagosan hányadik pozíciót foglaltuk el a listában?
Mivel, mindenki minden számára fontos keresésben "első 10-ben" szeretne lenni, így érthető, miért ennyire kritikusak ezek a mutatók.
Még úgy is, hogy az "első 10" csak alaptalan mítosz: nincs ilyen egységes rangsor. Az adott felhasználók a saját egyéni keresési, látogatási előzményeik, tartózkodási helyük és még sok-sok Google által ismert adat szerint eltérő találati listát látnak, ugyanarra a keresésre.
Átlaga ettől persze a pozíciónak még van, és minél előrébb vagyunk, annál jobb!
A megjelenés és a kattintás esetén két dolgok kell ellenőrízni:
- Ha olyan keresésekre jelenünk meg, amire nem szeretnénk: mi visz félre a tartalomban? Vegyük ki, javítsuk.
- Ha nem jelenünk meg (elég sokszor) arra, amire szeretnénk: miért nem? Mi nem elég a tartalomban? Bővítsük, fogalmazzuk át, javítsuk.