Google Ads hirdetlések
Intelligens kampányok vagy szakértői mód a Google Ads-ben?
Más módszer, így más szemlélet is kell annak értékeléséhez, melyik jobb nekünk.
Gyönyörű habcsók felhők úsztak az égen ma, és visszatért a napsütés is!
A Google nemrég vezette be az Intelligens kampány típust, ami akár jó irány is lehet, de a tapasztalatok még vegyesek.
Miről is van szó?
Kezdetben vala az eredeti Google Ads, korábbi nevén Google Adwords: írsz hirdetéseket és megadsz kulcsszavakat, hogy azokra történő keresés esetén jelenítse meg. Ennek az árát az alapján adja meg, hogy hányan kérték egyidőben ugyanezt tőle. Ennyi. Ez egy tiszta alapkoncepció, és a felelősség a Tied, hirdetőé, a Google csak a platformot adja. Ezt az eredeti koncepciót most "Szakértői mód"-ban érheted el.
A nemrég bevezetett Intelligens kampánnyal ezen a több mint 10 éves koncepción módosított gyökeresen az Ads. Azt mondja, hogy add ide a hirdetéseket és a témáidat, aztán bízd rám az egészet. Majd én megjelenítem annak, akinek kell, mert az én Mesterséges Intelligenciám hatékonyabb, mint Te kis vállalkozói fineszességed.
Én elvben készséges vagyok ezt elfogadni. Természetesen, mint minden új dolog, azért ez még nem feltétlenül ennyire tökéletes.
Más módszer, így más szemlélet is kell annak értékeléséhez, melyik jobb nekünk.
Hagyományosan igyekeztünk minimalizálni a CPC-t, azaz a kattintásonkénti költséget, miközben a CTR, azaz megjelenés és a kattintás aránya alacsony. Vagyis 1000 megjelenésből akár csak 10 kattintás van, mondjuk 20 Ft-ért.
Intelligens kampánynál a Google gondolja meg, kinek mutatja a hirdetésed, tehát nem mutatja mindenkinek, aki hasonlót keres, de az Ads szerint úgyse fog kattintani vagy később vásárolni. Ezért, ha jól működik az AI, akkor a megjelenés sokkal alacsonyabb lesz, mondjuk csak 100. A CTR azonban bejavul, mert ebből gondosan válogatott 100-ból 30-an is kattintanak! Cserébe ennek költsége nem 20, hanem 120 Ft lesz.
(a példában a számok csak az arányokat szemléltetik)
Az, hogy számodra melyik módszer lehet eredményesebb, attól is függ, milyen az értékesítési stratégiát, a termékeid. Mennyire edukéltak a vevőid, B2B vagy B2C piacion mozogsz. Például kifejezetten öszettet terméked, B2B vonalon lehet jobba Google-re bízni, míg tömegtermék tömeges értékesítésben mehet tovább a szönyegbombázással.
Gondold át, és ha kérdésed van, keress meg bátran!
Az, hogy számodra melyik módszer lehet eredményesebb, attól is függ, milyen az értékesítési stratégiát, a termékeid. Mennyire edukéltak a vevőid, B2B vagy B2C piacion mozogsz. Például kifejezetten öszettet terméked, B2B vonalon lehet jobba Google-re bízni, míg tömegtermék tömeges értékesítésben mehet tovább a szönyegbombázással.
Gondold át, és ha kérdésed van, keress meg bátran!