Forgalomterelés

Független vagy kapcsolódó tartalmi csatornák?

Bármelyik felületre is készítesz tartalmat, mindegyikre picit - vagy nagyon - mást kell alkotnod, egyszerűen azért, mert mást jelent egy jó webes cikk, egy jó Instagram poszt, egy jó You Tube videó.


Egy megbeszélés után szikrázó napsütésben a közeli Árpád-kilátó felé vettem az irányt. Olyan melegen sütött a nap, hogy sem a sapkára, sem a sálra nem is volt szükség.
 
Bármelyik felületre is készítesz tartalmat, mindegyikre picit - vagy nagyon - mást kell alkotnod, egyszerűen azért, mert mást jelent egy jó webes cikk, egy jó Instagram poszt, egy jó You Tube videó.
 
Mivel azonban a kapacitásaid végesek, és egyébként is van egy világos üzleti célod, ezek ismeretében el kell döntened, mely platformokra fogsz rendszeresen tartalma készíteni. 
 
Ha a különböző célközönségeidnek különböző csatornákon gyártasz tartalmat, és azon a felületen belül is terelgeted őket tovább és tovább, akkor több párhuzamos, egymástól független kommunikációt folytatsz: ezt hívják multi-channel marketingnek. 
 
Ha csatornák között biztosított az átjárást, az azokon találhat tartalmak kiegészítik egymást, illeszkednek, sőt: Te magad tereled a látogatókat egyik csatornáról a másikra, akkor omni-channel marketingről beszélünk.
 
Amikor a kommunikációs stratégiádat kidolgozzuk, el kell dönteni, melyik modell számodra ideális. Az, hogy végül mely felületeken leszel jelen, és azok milyen kapcsolatban vannak egymással, alapjaiban fogja meghatározni, hogy milyen tartalom-előállítási gyakorlatot kell kialakítani nálatok. 
 
A Te céged inkább multi- vagy inkább omni-channel szinten kommunikál?