Felhasználói élmény
Miért a felhasználói élmény a legfontosabb?
Amikor két ember első alkalommal találkozik, kialakul az első benyomás, amely meghatározóvá válik a kapcsolat egészében. Mindez mindössze 8 másodperc alatt megtörténik, és javarészt a metakommunikációra, azaz mindent ami tényszerű és logikusan értelmezhető nélkülöz.
Maradt a tegnapi napsütésből a hét első napjára is, de picit vesztett az erejéből.
Mi viszont új témába kezdünk, ezen a héten a felhasználói élménnyel foglalkozunk.
Erről már mindenki hallott, de talán nincs mindenki tisztában vele, hogy ez mennyire fontos.
Olykor a legfontosabb.
Amikor két ember első alkalommal találkozik, kialakul az első benyomás, amely meghatározóvá válik a kapcsolat egészében. Mindez mindössze 8 másodperc alatt megtörténik, és javarészt a metakommunikációra, azaz mindent ami tényszerű és logikusan értelmezhető nélkülöz.
Hasonló a helyzet, amikor egy online felületre érkezik a látogató. A termékeid, a szolgálgatásaid, az áraid, a gondosan megírt szövegeid, az keresőoptimalizált tartalmaid, az elmúlt 25 éved mind vajmi keveset nyomnak a latban, abban első pár másodpercben amikor a látogató azt próbálja értelmezni, hogy hova is került. Ekkor különösen, de a későbbiekben is döntő fontosságú, hogy jól érezze magát, örömmel és szívesen maradjon, mindent pont akkor találjon meg amikor kell, és még egy pici "wow" érzés is társuljon hozzá. Aztán jöhetnek az áraid is, de hidd el, ha az előbbi megvan, azon már nem fog megakadni.
Tegyél egy próbát! Keress valamit egy árukereső oldalon, ahol ugyanazt a terméket több helyről is megvásárolhatod, forintra ugyanannyiért. Kattintsd le mindegyik linket. Biztos vagyok benne, hogy el fogod dönteni, pusztán az élmény alapján, hol veszed meg, noha ugyanarról a kiflit vagy iPhone-t kapod, ugyanannyiért.
Persze sok marketing eszköz van, amivel bebiztosíthatod magad. Például jó brandinggel, ismert márkával, ha már kialakítottál egy lojalitást, akkor is tőled vásárolnak majd, ha egy picit nehézkes. A felhasználói élmény szerepe itt is fontos: hosszabb távon a pont ezt a hűséget erősíti meg: ki váltana a jól megszokott és szeretett folyamatiról másra?
Ezért van, hogy ez nem "csak egy élmény", ami szinte bónusz a folyamat tetején, hanem szerintem minden jó kapcsolatnak az alapja.
Figyelsz rá?