Felhasználói élmény

Az arculatod mint felhasználói élmény

Ha már villámgyors az oldalad és minden ott van rajta, ahol lennie kell, a következő lépés a felhasználói élmény érdekében maga a megjelenés, azaz az arculat.


December harmadik napjára elvesztettük a napot és megérkezett az eső.
 
Ha már villámgyors az oldalad és minden ott van rajta, ahol lennie kell, a következő lépés a felhasználói élmény érdekében maga a megjelenés, azaz az arculat.
 
Az arculatodnak alapvetően 3 célt kell kiszolgálnia:
- Identitás: senki mással össze nem keverhető módon kell azonosítsa a vállalkozásod a látogató számára
- Hatás: Az oldaladon látott, olvasott információkra nem fognak pontosan emlékezni már 5 perccel később sem. De arra igen, hogy "hú, találtam egy piszok jó kávés oldalt". Az arculati elemeknek, az akár élő designnak, animációknak nagy szerepe van abban, hogy az emberek emlékezzenek arra a pozitív érzésre, amit keltettél bennük
- Üzleti folyamatok támogatása: az arculati elemek a kívánt cél elérést ösztönözhetik
 
A sebesség teljesen egzaktan mérhető. Az elrendezés, az ergonómia szigorú szabályrendszer szerint működik, melytől eltérni nem lehet. Az arculatra azonban semmilyen szabály nem vonatkozik: pontosabban minden szabálya megszeghető.
 
Épp ezért ez a legszubjektívebb eszköz. Figyelned kell arra, hogy a célközönséged számára teljesítse az hármas célt, nem a saját vagy a barátaid véleménye, de még csak nem is a grafikus koncepciója a döntő. Szánj időt arra, hogy hogy fókuszcsoportok bevonásával határozzátok meg azokat az irányokat, amelyeket aztán véglegesen kidolgoz egy grafikus!
 
Mennyire vagy elégedett az arculatotokkal?