Árképzés
Zárógondolat árképzéshez
A mai videómban az árazással foglalkozó hetünk zárógondolatát hoztam, három főbb területre bontva:
Rendes minuszok és pislákoló napfény kísértek ma a Tök-hegyen.
A mai videómban az árazással foglalkozó hetünk zárógondolatát hoztam, három főbb területre bontva:
- A magyar piac hagyományosan árérzékeny. Ez nem azt jelenti, hogy a magyarok a legolcsóbbat keresik, de azt igen, hogy nagyon fontos nekik az ár. Az ár pszichológiája, a termék minősége és ára közötti összhang kulcsfontosságú, és semmilyen marketing "rizsa" nem működik tartósan, ha a hazai vevő nem érezi úgy, hogy kiváló üzletet kötött. Az át tehát - továbbra is - az első, amelyet megnéznek.
- A vállalkozások, a marketingesek nem tekintenek a fenti prioritás szerinti legfontosabb eszköznek az árazásra. Úgy tesznek, mintha az árat "kapták" volna - mondjuk a külföldi forgalmazó szabja meg nekik -, mintha arra nem lenne kihatásuk. Minden erővel arra törekszenek a marketingben, hogy az "árat" eladják. Sokkal több energiát fordítanak arra, hogy tartalomgyártással, hirdetéssel igazolni próbálják a terméket a piacon, mint hogy valóban ütőképes árazást valósítsanak meg.
- A marketing a hibás árak miatt sokszor hatékonytalan. Óriási energia kell 5-10% forgalomnövekedéshez, új vevők eléréséhez, miközben a meglevő vevők akár simán megadtak volna 5-10%-al többet is a termékért. Vagy fordítva: néha 5%-al alacsonyabb ár önmagában 10%-al nagyobb forgalmat eredményezne. Sokkal jobban kellene tehát az árakra marketing eszközként tekinteni, és bátran használni is!
Ha úgy érzed, tudnék segíteni a Marketing Terved elkészítésében, az árkalkulációkban vagy bármilyen online marketing és fejlesztés témában, keress meg bátran! Minden nap csatlakozhatsz egy sétához, séta közben ingyenesen segítek. Ha komolyabb támogatásra van szükséged, azt is megbeszéljük.